BOTEZ BIBLIC SAU INVATATURA OAMENILOR

28.11.2014 19:00
Mulţi oameni care au studiat Biblia nu au observat, sau poate au considerat fără importanţă, o aparentă neconcordanţă între învăţătura Domnului Isus din Evanghelia după Matei cap.28 versetul 19,20 şi modul cum au aplicat Apostolii aceasta mai departe în slujirea lor. Acest mic comentariu este dedicat acelora care cred că Biblia este Cuvântul Lui Dumnezeu şi că “toată Scriptura este inspirată de Dumnezeu”.
Matei cap. 28 versetul 19,20 :” Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile ,botezându-i în NUMELE Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Şi învăţaţii să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sunt cu voi în toate zilele, până la şfârşitul veacului. Amin.”
Observăm în citirea noastră că nu este suficient doar botezul ci “învăţaţii să păzească tot ce v-am poruncit." Acum trebuie să reţinem trei lucruri esenţiale:
1. Isus a promis să fie cu ucenicii şi în ucenici (Ioan 14:20)
2. Ucenicii trebuiau să păzească şi să înveţe întocmai cum Isus le-a poruncit
3. Toată scriptura este insuflată nu numai unde a vorbit Domnul Isus .
Să trecem acum la modul de aplicare a poruncii Învăţătorului de către Apostoli : Faptele Apostolilor cap.2 vers:38 “Pocăiţivă le-a zis Petru, şi fiecare dintre voi să fie botezat în NUMELE Lui ISUS CRISTOS, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh.”(PETRU)
Fapte cap 8 vers 14-16: “Apostolii care erau în Ierusalim când au auzit că Samaria a primit Cuvântul Lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru şi pe Ioan. Aceştia au venit la Samariteni, şi s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt. Căci nu se pogorâse încă peste niciunul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în NUMELE DOMNULUI ISUS. “(PETRU şi IOAN)
Fapte cap.10 vers 48: “Şi a poruncit să fie botezaţi în NUMELE DOMNULUI ISUS HRISTOS.” (PETRU)
Fapte cap.19 vers 4,5 : “Atunci Pavel a zis : ”Ioan a botezat cu botezul pocăinţei , şi spunea norodului să creadă în Cel ce venea după el, adică în Isus. Când au auzit ei aceste vorbe , au fost botezaţi în NUMELE DOMNULUI ISUS.” (PAVEL)
Aceasta arată ca o neascultare a Apostolilor.Doar aparent. De fapt este împlinirea scripturală a spuselor Domnului. Cum ar putea fi altfel ?
Este dovedit că NUMELE din versetul din Matei este la singular. Ucenicii trebuiau să aplice NUMELE. Care să fie explicaţia ? Ea a venit prin AŞA VORBEŞTE DOMNUL. Dumnezeu ne-a explicat prin profetul Său.
În primul rând Tată, Fiu şi Duh nu sunt nume .Ele sunt calitaţi ale Lui Dumnezeu. În cartea Exod cap .6 vers 3: “Eu M-am arătat lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacov, ca Dumnezeul Cel Atotputernic ;dar n-am fost cunoscut de el sub NUMELE MEU ca “DOMNUL”.
În Psalmul 68 vers 4:”Cântaţi lui Dumnezeu ,lăudaţi NUMELE LUI !..DOMNUL este NUMELE LUI ! El este TATĂL orfanilor, Apărătorul văduvelor."  Din aceste versete şi multe altele putem observa căci cuvantul TATĂ este o calitate şi nu un NUME. TATĂ este ceea ce este EL şi NUMELE LUI este “DOMNUL”.
În Luca cap.1 vers 31: “Şi iată că vei rămânea însărcinată, şi vei naşte un FIU ,căruia îi vei pune NUMELE ISUS." Observăm că fiu este ceea ce este adică o calitate dar Numele este ISUS.
În Matei cap.1 vers 20: “Iosife ,fiul lui David, nu te teme să iei la tine pe Maria ,nevasta ta ,căci ce s-a zămislit în ea este de la Duhul Sfânt.” Putem observa că manifestarea DUHULUI SFÂNT prin oameni este UNGEREA care in evreieşte este numit MESIA iar în limba greacă HRISTOS.
Revenind la tema noastră putem observa că înţelegerea Apostolilor a fost foarte clară. Domnul le-a poruncit să aplice NUMELE ceea ce au şi făcut.
NUMELE TATĂLUI = DOMNUL,
NUMELE FIULUI = ISUS
NUMELE DUHULUI = HRISTOS.
Acest Adevăr a fost preluat, desigur în timp ,de oameni şi a fost pervertit în folosul datinei sau tradiţiei sub ungerea lui satan, devenind dintr-o aplicare a NUMELUI o aplicare a calităţilor ceea ce Dumnezeu nu recunoaşte.
În continuare voi cita din Dicţionarul Biblic editat de Societatea Misionară Româna 1995, de la cuvântul “BOTEZ” :”prin acceptarea botezului lui Ioan persoanele care se botezau exprimau pocăinţa lor(Mat.3,6;Marcu 1,5) şi dorinţa lor de a primi iertare. Acceptarea botezului creştin era o expresie a pocăinţei şi credinţei.(F.Ap.2,38,41;8,12;16,14;18,8;19,2;Evr.6,1)
Spre deosebire de botezul lui Ioan, botezul creştin a fost îndeplinit de la bun început “în NUMELE LUI ISUS.”(F.Ap.2,38,41-8,12-10,48-19,5) Această expresie probabil că indică fie că botezătorul se considera că acţionează ca reprezentant a lui Isus, care era înălţat(în special 3:6;16:4,10:9-44)fie că persoana botezată considera că botezul este un act de angajare de afi un ucenic a lui Isus (1Cor 1,12).Este foarte probabil că s-a considerat că expresia însumează ambele aspecte. Prin urmare este clar că încă de la început botezul în NUMELE LUI ISUS a funţionat ca ritual de iertare sau de iniţiere în cadrul celor care chemau NUMELE LUI ISUS.(F.Ap.2,21,41-22,16-conf. Rom.10,10-14-1Cor.1)Botezul era complectat uneori prin punerea mâinilor şi trebuie să fie exprimat ,de asemenea într-un mod plastic acceptarea celui botezat de către comunitatea celor care credeau în Isus, la fel ca şi el.(F.Ap.8,14-10,47-19,6-Evr.6,2).
Botezul în Epistolele lui Pavel (continuare)
Singurele referiri certe la botez în scrierile lui Pavel sunt în Romani cap.6:4-1 Cor. 1:13-17; 15:29; Efes.4:5 şi Colos. 2:12.Cea mai clară dintre acestea este în 1 Cor.1,13-17 unde este evident că Pavel considera de la sine înţeles faptul că botezul era îndeplinit “în (eis) NUMELE LUI ISUS”. Probabil că el foloseşte o formulă familiară în contabilitatea din vremea aceea, întrucât “în numele"…”însemna “în contul” .Cu alte cuvinte ,botezul a fost privit ca un document (titlu) de transfer, un act prin care cel botezat se preda pe sine ca să fie propietatea sau ucenicul celui în numele căruia era botezat. În Corint a apărut problema că prea mulţi se purtau ca şi cum ei ar fi devenit ucenici a lui Pavel, Chifa sau Apolo cu alte cuvinte, ca şi cum ar fi fost botezaţi în numele lor şi nu În NUMELE LUI ISUS. Dintre celelalte texte Efes.5:4 confirmă că botezul era una din pietrele de temelie ale comunităţii creştine. Cele mai surprinzătoare texte sunt Romani 6:4 şi Colos. 2:12; amândouă vorbesc despre botez ca despre un mijloc sau instrument de îngropare cu Cristos sau ca un context în care viitorul creştin era îngropat cu Cristos. Pavel foloseşte aici simbolismul puternic al botezului care reprezintă îngroparea (ascunderea din vedere) vieţii vechi  . În Romani 6:4 el nu identifică ieşirea din apă ca un simbol al învierii -învierea cu Cristos continuă să fie ceva de domeniul viitorului.(6:5 ).Alţii susţin cu tărie că “în Cristos” este o prescurtare a expresiei “în Numele lui Cristos.” Dacă este aşa, Pavel a înţeles că actul de botez este bogat în semnificaţia sa sacramentală.”
Aşa cum observăm teologii baptişti şi penticostali sau oricare alţii trebuie să spună Amin la Cuvântul lui Dumnezeu.
Iubite cititor oare pe tine cum te găseşte testul Cuvântului ? Botezat în titluri dintr-o înţelegere greşită a Scripturilor sau pus pe NUMELE LUI ISUS.
” Dacă vreunul are ceva idei false că istoria poate dovedi botezul în apa alt fel decât în NUMELE DOMNULUI ISUS CRISTOS, eu v-aş sfătui să citiţi istoriile şi aflaţi voi înşivă. Următoarea este o adevărată mărturie despre un botez care a avut loc în Roma anul 100 A.D. şi a fost reprodus în revista TIME în 5 decembrie 1955. ” Diaconul şi-a ridicat mâna , şi Publius Decius a păşit prin uşa baptistierului. Stând până la brâu în bazin era Marcus Vasca vânzătorul de lemne. El zâmbea aşa cum Publius a străbătut în bazin lângă el.” Credis?” a întrebat el. “Credo,” a răspuns Publius .”Eu cred că mântuirea mea vine de la Isus Cristosul , Care a fost răstignit sub Pontius Pilat. Cu El eu am murit ca să pot avea cu El Viaţă Eternă.” Atunci el a simţit braţe puternice sprijinindu-l aşa cum el s-a lăsat pe spate în bazin , şi a auzit glasul lui Marcus în urechea lui -” Eu te botez în NUMELE DOMNULUI ISUS” -aşa cum apa rece s-a închis peste el.”(Cele 7 Epoci ale Bisericii)
În continuare vom cita din profetul pentru epoca noastră câteva sfaturi pentru botez .
Să mergi la apă deplin convins, născut din nou.(Convins şi preocupat)
Când eu mă duc la apă, eu îl întreb şi discut ,şi îi iau numele,şi orice este şi credinţa lui. Astfel eu am zis “Pe baza mărturisirii tale de credinţă şi pe baza mărturisirii păcatelor tale şi credinţa ta în Fiul lui Dumnezeu eu te botez în NUMELE DOMNULUI ISUS.”(Dumnezeirea explicată)
Când Domnul mi-a descoperit botezul adevărat l-am făcut cu plăcere pentru că am îndeplinit o poruncă a Domnului.(Ascultaţi vocea Sa )
La cerere cei ce vor să se boteze dacă ei s-au pocăit şi au crezut în Domnul Isus. Prin botezul cu apă suntem într-o părtăşie dar prin botezul cu Duh suntem membri ai trupului.(Rânduiala Bisericii )
Ca şi aceşti oameni care zic” Eu nu voi fi botezat într-un bazin, eu vreau să fiu botezat în râu.” Ce contează aceasta, atât timp cât tu eşti botazat? Dacă este într-un bazin ,şi… Păi Filip a botezat într-un bazin .(apă) (C.O.D. pag295)
Un tip a vrut ca toţi oamenii să fie botezaţi în numele meu. Asta m-ar face un anticrist. Dar eu nu sunt pentru lucrurile acelea.(C.O.D. pag.909)
Voi aţi fost botezaţi în numele lui IEHOVA, acesta ar trebui să fie NUMELE LUI ISUS CRISTOS.(C.O.D. pag 1013)
Omul care m-a botezat în NUMELE LUI ISUS CRISTOS în final m-a alungat din biserică deoarece eu nu am fost de acord cu el despre femeile predicatoare. Aceea nu m-a făcut să fiu rebotezat din nou. Vedeţi ? Sigur nu. Aceea este în regulă. (C.O.D. pag.1017)
 
IUBIŢI CITITORI, ACEASTĂ HRANĂ ESTE ÎN SPECIAL PENTRU MIREASĂ ŞI APOI PENTRU TOŢI ACEEA CARE IUBESC CUVÂNTUL , SINGURUL ADEVĂR ŞI NU O DOCTRINĂ FĂCUTĂ DE OM. FIE CA DUMNEZEU SĂ VĂ DESCOPERE ADEVĂRUL SĂU DEPLIN.
SHALOM.
{Aceste citate sunt luate de pe site-ul "Tabernacolul Arad")

Subiect: BOTEZ BIBLIC SAU INVATATURA OAMENILOR

Botez

Eu | 23.03.2017

Mulțumesc. Aveam nevoie sa citesc despre ce este votezul. Fiica mea se votează ....

Elemente: 1 - 1 din 1